Kočár – kolem roku 1889

Kočár

Kočár – kolem roku 1889

[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0471.jpg]520
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_snimek-009.jpg]410
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0475.jpg]340
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0476.jpg]340
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0485.jpg]310
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0486.jpg]280
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0488.jpg]260
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_snimek-018.jpg]240
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0674.jpg]320
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0675.jpg]310
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0676.jpg]270
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0683.jpg]300
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0685.jpg]290
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0687.jpg]260
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0689.jpg]300
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0691.jpg]290
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0692.jpg]260
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0695.jpg]260
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0696.jpg]230
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0698.jpg]230
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0700.jpg]210
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0701.jpg]220
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0706.jpg]200
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0707.jpg]210
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0709.jpg]210
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0711.jpg]200
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0712.jpg]160
[img src=http://jsramek.cz/wp-content/flagallery/kocar-kolem-roku-1889/thumbs/thumbs_img_0713.jpg]170

Počáteční stav  Celkově silně poškozená dřevěná konstrukce. Uvolněné čepové spojení na všech částech. Podlaha je rozpadlá , dřevo již nedrží. Četné mechanické rány a poškození. Několik vrstev nátěrů, které se loupou a nejsou celistvé. Veškeré kovářské části napadené rzí uvolnění na hybných částech předního podvozku, povrchová úprava také ve velmi špatném stavu.

Postup při restaurování – Převoz do restaurátorské dílny. Celková demontáž kování  a rozebrání dřevěné konstrukce. Očištění až na samotné dřevo od nevhodných nátěrů. Petrifikace napadených částí od červotoče. Doplnění veškerých poškozených míst a postupné lepení konstrukce kočáru. Výroba nové dřevěné podlahy a vsazení do rámu. Tmelení a celkové jemné broušení. Vytvoření povrchové úpravy ručním nátěrem. Kompletace veškerých kovových prvků na původní místa. Osazení na kola a celková závěrečná montáž.

Pracovní rozsah – 1200 hodin práce